Je zag het overal.

29 juli 2019 - Valle kommune, Noorwegen

Vannacht was hier een wat onrustige nacht. Het heeft nog een hele tijd door geonweerd en geregend. Ik heb er heerlijk doorheen geslapen. Vanmorgen tot 10 uur in ons nest gelegen. Ontbijt weer op de verranda en wat was het een uitzicht. We zitten in een dal. Omdat het gisterenavond en vannacht aan 1 stuk door geregend heeft waren er overal om ons heen watervallen vanaf de berg te zien. Echt een plaatje. Waar al dat water blijft mag joost weten, wij hadden het in iedergeval droog. Alleen het schuurtje waar de vrieskist staat het wat wateroverlast. Niet heel dramatisch hoor.

Vanmorgen opnieuw plannen gemaakt om een wandeling te maken. Er werd een wandeling uitgekozen, wandelschoenen aan. Begint het te regenen. Tja das ook Noorwegen. Dan toch nog even thee en koffie, en dan gaan met die banaan. We hadden een korte wandeling uitgekozen. Nou fijn dat deze kort was, want je ging zowat steil omhoog. Klimmen en klouteren. Als je weg gleed, gleed je zo paar een meter naar beneden. Maar na flink doorbuffelen kwamen we op een top van een berg. Dat uitzicht was echt adem benemend. Dit was zeker de moeite waard. We vonden het jammer dat we geen picknick spullen bij ons hadden want daar kon je prima een leuke picknick houden. Owja we zijn intotaal 638 meter omhoog geklommen. Maarja toen moesten die 638 meter ook omlaag. Omdat het in de morgen nog geregend had, was alles nog wel beetje nat dus ook vochtig. Maar we hebben het er goed vanaf gebracht. Heel af en toe en wegglijder maar dat kan de beste overkomen toch?

Daarna naar het huisje gegaan de hondjes dumpen. Die waren heel moe van de bergtocht dus die konden extra slaap gebruiken. Wij zijn naar de rivier gegaan waar een soort wildwaterbaan was in de rivier. Leek een beetje op centerparcs maar dan zonder palmbladeren en steenkoud water. Dus verder dan een beetje pootjebaden kwamen we niet. Bezoek aan de zilversmid mocht ook niet ontbreken. Volgens de site waren hun 1 van de grootste zilversmeden in Noorwegen. Nou ik vond het maar een kleine bedoening.

Na nog even naar de supermarkt te zijn geweest gingen we weer terug. Avondeten weer op de verranda genoten. En nu genieten van de laatste avond in Noorwegen. Morgen gaat optijd de wekker, want we moeten de boot halen richting Denemarken. Maar hoe dit alles gaat lees je natuurlijk weer morgen.

Groetjess :)